Trzy stopnie różnicy 

Trzy i pół roku temu postanowiliśmy spróbować czegoś nowego. Kupiliśmy pierwszą naczepę Lamberet, miesiąc później drugą. Teraz przestawiamy całą flotę na naczepy tej marki – mówi Szymon Grudny, współwłaściciel firmy KG Logistics z Milanówka. 

Firma powstała 1 stycznia 2011 roku. Na początku zajmowała się wyłącznie spedycją, ale wkrótce zainwestowała we własny tabor. Od początku skupiła się na transporcie chłodniczym. Obecnie w firmie pracuje 15 zestawów. Wykonują przewozy na trasach międzynarodowych i krajowych.

95% naszych ładunków to art. spożywcze, które wymagają temperatury kontrolowanej – wymienia Szymon Grudny.  Jeździmy głównie na południe Europy: do Chorwacji, Słowenii, Włoch, na Węgry i do Austrii, jak również inne kierunki.

 

Ponad standard

Nie kupujemy pojazdów standardowych – zaznacza właściciel KG Logistics. Naczepy Lamberet użytkowane przez firmę zostały specjalnie przygotowane do pracy. Przede wszystkim mają wzmocnioną konstrukcję typu Heavy Duty. Są odporne na trudne warunki eksploatacji i przypadkowe uszkodzenie, np. przy podjeżdżaniu pod rampę lub podczas załadunku wózkiem widłowym. Wyposażono je w zestaw czujników, które ułatwiają precyzyjne parkowanie tyłem, a niezależnie od tego mają solidne rolki i odboje, które pochłaniają energię jeśli kierowca mimo wszystko zbyt mocno uderzy o rampę. Naczepy mają również zwiększony rozstaw osi, co ułatwia utrzymanie prawidłowych nacisków po załadowaniu. Ponadto zestaw zachowuje się bardziej stabilnie podczas jazdy, a zarazem pozostał zwrotny i można nim łatwo manewrować.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest opatentowany przez Lambereta rękaw, który zapewnia prawidłową cyrkulację powietrza we wnętrzu naczepy – mówi Szymon Grudny. Dzięki niemu cały ładunek jest odpowiednio schładzany. Unikamy również przemrożenia ładunku znajdującego się najbliżej parownika agregatu. Co warto podkreślić, rękaw jest dobrze chroniony przed uszkodzeniem. W firmie KG Logistics jeżdżą chłodnie z pojedynczym poziomem podłogi mieszczące 33 europalety oraz z dwoma poziomami podłogi mogące przewieźć 66 europalet. Budowa pojazdów Lamberet jest dopracowana w każdym detalu. Bardzo wygodne są schowki na palety, zamontowane pod podłogą: mają pojedynczy zamek, a klapa jest unoszona na siłownikach teleskopowych. Kierowca ma dobry dostęp do schowków i może sprawnie wkładać i wyjmować palety nie ryzykując, że zostanie uderzony przez opadającą pokrywę – zwraca uwagę właściciel firmy. 

 

Chłód bez chłodzenia

Naczepy Lamberet są tak solidne, że nie widać po nich śladów użytkowania. Te, które mają 3 lata są prawie w tak dobrym stanie, jak nowe, kupione 3 miesiące temu – mówi Szymon Grudny. W razie poważniejszych uszkodzeń, panele tworzące nadwozie naczepy można wygodnie naprawiać, ograniczając się jedynie do uszkodzonego miejsca. Teraz sieć serwisowa Lambereta rozwinęła się, co poważnie ułatwia eksploatację tych naczep. Dbamy o nasze zestawy, planujemy, że każda z naczep będzie pracować u nas około 8-9 lat. Chłodnie Lamberet mają znakomite własności izolacyjne i skutecznie chronią ładunek, odciążając w ten sposób agregat chłodniczy. Może on pracować z mniejszą intensywnością i zużywać mniej paliwa, gwarantując ładunkowi odpowiednie warunki. Czasem można odnieść wrażenie, że w ogóle nie jest potrzebny, na co wskazuje doświadczenie firmy KG Logistics: to była nowa naczepa, mieliśmy ją od miesiąca. Załadowaliśmy ją o siódmej wieczorem ładunkiem schłodzonym do -20 °C. To był ładunek krajowy, do pokonania było około 300 km. Podczas jazdy agregat przestał działać. Ujawniła się wada fabryczna. Kierowca zgłosił się w serwisie, czekał do czwartej rano, ale szybka naprawa nie była możliwa – opowiada Szymon Grudny. Postanowiliśmy dostarczyć towar do klienta. Przy rozładunku, około 6.30 rano towar nadal miał jeszcze temperaturę -16,5 °C. Temperatura otoczenia wynosiła około 12 stopni. W ciągu 12 godzin, w naczepie, która nie była schładzana, temperatura spadła zaledwie o trzy stopnie.

 

Nie ma lepszych

Często mamy do czynienia z delikatnymi ładunkami. Do wyjątkowo wrażliwych należą np. brokuł, kalafior i sałaty. Towar powinien zostać załadowany odpowiednio schłodzony do temperatury przewozu. Nie zawsze ten warunek zostaje spełniony , dzięki zabudowie Lamberet i systemowi wentylacji łatwiej osiągnąć docelową temperaturę przewozu – mówi właściciel KG Logistics. Mamy dwa, niezależne systemy monitorowania warunków przewozu, korzystające ogółem z czterech czujników i systemu GPS. Udostępniamy na bieżąco naszym klientom informacje o transporcie, temperaturze przewozu i każdym otwarciu drzwi.

KG Logistics systematycznie modernizuje flotę. Wkrótce dołączą do niej kolejne naczepy Lamberet. Nasi kierowcy są zagadywani o naczepy Lamberet przy załadunku czy rozładunku. Marka jest znana. Osobiście każdemu ją polecam. Nie ma obecnie nic lepszego na rynku – uważa Szymon Grudny.

 

Informacje o firmie Lamberet Polska

Lamberet Polska jest oficjalnym przedstawicielem marki Lamberet w Polsce. Lamberet dostarcza swoim klientom specjalistyczne zabudowy chłodnicze od 1935 roku. Dzięki unikalnemu systemowi projektowania i produkcji, wytwarza jednostki transportowe o wyjątkowej jakości, przystosowane do najbardziej wymagających ładunków, takich jak żywność, leki i inne towary, które muszą być przewożone w temperaturze kontrolowanej. Oferuje zabudowy o objętości od 1 do 100 m3 przeznaczone do montażu na podwoziach naczep, przyczep, samochodów ciężarowych, dostawczych i specjalistycznych. Sprzedaje ok 7000 pojazdów rocznie w 38 krajach na terenie Europy, Ameryki Północnej i Azji. Osiąga sprzedaż na poziomie 200 milionów euro, z czego ponad połowę stanowi eksport. Zatrudnia w Europie ponad 1000 pracowników.